19. Tradicionalni pohod »Od češnje do češnje«

02.06.2024 ob 08:00

Planinsko društvo Brda organizira tradicionalni pohod po briških gričih in dolinah, skozi briške vasi, mimo naravnih in kulturnih znamenitosti, pohod, ki smo ga poimenovali POHOD OD ČEŠNJE DO ČEŠNJE. Trasa pohoda se na dve leti spreminja in letos poteka po eni od poti ČEŠNJEVEGA CVETA z imenom ČRNICA. To je pohod, na katerem se nam na posameznih točkah odpirajo popolnoma drugačni razgledi po Goriških Brdih in lahko dejansko spoznamo njihovo raznolikost in bogatost. Pohod je organiziran v sklopu tradicionalnega Festivala briške češnje.

KRATEK OPIS POHODA

Pohod »OD ČEŠNJE DO ČEŠNJE« se tako imenuje, ker se začne in konča pri češnji, ki je bila na začetku drugega pohoda zasajena pod Kletjo Brda. Ta bo letos stara že 19 let.
Trasa pohoda bo dobro označena z usmerjevalnimi tablami v križiščih, rdeče-belimi trakovi, na prehodih preko glavnih cest bodo redarji.

Zbirno mesto: Vinska klet Brda na Dobrovem v Brdih (parkiranje za avtobuse urejeno na dvorišču kleti, za avtomobile v okolici kleti)
Začetek pohoda: od 8,00 do 10,00 ure
Trasa pohoda: pohod poteka po severozahodnem delu Brd, po turistični poti ČRNICA
Dolžina pohoda: 10 km
Potreben čas: 3 ure
Startnina:

• odrasli 15 €
  • otroci (do 14 let) 8€

Plačilo startnine vključuje: osvežilne napitke na postaji ob poti; na postaji boste lahko poskušali briške češnje, oljčno olje, frtaljo in domače pecivo. Na koncu vas čaka pašta, pijača.

Pohod je razgiban, vendar nezahteven, potrebno je le nekaj kondicije, zato je primeren za vse, ki radi hodijo. Pot poteka po cestah in kolovozih. Potrebna je pohodna obutev.

Hoja na lastno odgovornost! Upoštevajte cestnoprometne predpise.

Pohodnike naprošamo, da ne lomijo vej na češnjah ob poti in s tem povzročajo škodo.

Zaradi lažje organizacije pohoda udeležence naprošamo, da se predhodno prijavijo, najkasneje do 29.5.2024, na elektronsko pošto pdbrda@pzs.si

Posamezniki nam prosimo sporočite ime, priimek in kraj, za skupine pa zadostuje število udeležencev, kraj ali društvo in ime vodje skupine.

Trasa pohoda

19. Pohod od češnje do češnje bo potekal v severozahodnem delu Brd, po turistični pešpoti, ki smo jo poimenovali " ČRNICA ". Ime je dobila po stari sorti češenj, ki je bila včasih prisotna v Brdih in mogoče boste katero videli ob poti. Pot je označena s smerokazi (pot številka 2), rumenobelimi markacijami in dodatnimi oznakami, kjer je to potrebno.
Od Vinske kleti se odpravimo mimo »ČEŠNJE POHODA« v severozahodni smeri. Začetni del poti je lahkoten in nas skozi vinograde po labirintu kolovozov in ozar pripelje do potoka Šebeč. Večinoma je v potoku malo vode in ga prečimo po kamnih. Po prečkanju le-tega sledi kratek vzpon do kapelice pri Šlovrencu. Od tukaj se lahko prvič malo bolj razgledamo po Brdih. Preko doline vidimo Hruševlje in Neblo, za njima je Italija.
Nadaljujemo naravnost v dolino Kožbanjščka, desno se odcepi daljša varianta Črnice (16,5km). Ko se na drugi strani vzpnemo v Hruševlje, se lahko malo osvežimo. Pot nas naprej vodi v smeri Nebla. Levo in desno so veliki vinogradi, odpre pa se nam tudi razgled na Brda, Furlanijo in hribe v ozadju. Neblo ni strnjena vas, saj so hiše večinoma posejane posamično ali v gručah.
Ker cesta poteka po grebenu, lahko ves čas uživamo v razgledih. Pot nas vodi mimo stare kmetije pri Bertovih, kjer je bil včasih dvorec, še vedno pa je ohranjen portal z letnico 1717. Tam se gradi nova vinska klet.
Desno spodaj vidimo zaselek »Borg«. Ime izhaja iz rimskih časov, saj so bili najdeni ostanki korcev, ki so jih tam izdelovali. Kmalu gremo mimo stare briške hiše na levi strani z »žbatafurjem« ali spahnjenico in pridemo do naše postaje, kjer se malo odpočijemo in podpremo.
Da pot ne bi bila preveč dolgočasna, obiščemo še vas Fojana, ki leži - kje drugje kot na grebenu. Pri cerkvici Sv. Duha s poševnim zvonikom se nam odpirajo lepi razgledi na severozahodni del Brd. Sledi še spust nazaj do Vinske kleti in zaključek pohoda.