Brda - zelena destinacija

 Brda so se pridružila 15-im destinacijam, ki sodelujejo v nacionalnem programu Slovenske turistične organizacije (STO) za pospeševanje uvajanja in presojo trajnostnih poslovnih modelov v turizmu, imenovanem Zelena shema slovenskega turizma (ZSST) Slovenia Green.

Kompleksen sistem ZSST, ki je sestavljen iz več korakov in orodij, sicer temelji na globalnem standardu za presojo trajnostnega poslovanja turističnih destinacij ─ Green Destinations Standard in naboru kazalnikov orodja ETIS; omenjeno pa nadgrajuje še nacionalni zeleni značaj.

ZSST je celovito zasnovan sistem za pospeševanje razvoja trajnostnega turizma v Sloveniji, ki temelji na vseh treh stebrih trajnostnega razvoja, tj.: 1) okoljskem, 2) družbenem in 3) ekonomskem, namenjen tako destinacijam kot tudi posameznim turističnim ponudnikom. V destinaciji Brda smo se z veseljem odzvali na javni poziv STO za pridobitev znaka Slovenia Green Destination in že pričeli s prvimi koraki. Izvedba celotnega postopka za pridobitev znaka Slovenia Green bo zaključena najpozneje do konca letošnjega leta.

V nadaljevanju nas tako čaka izvedba več zaporednih korakov, in sicer od pridobivanja podpore v lokalnem okolju na eni strani, prek zbiranja in analize ustreznih podatkov ─ do priprave akcijskih načrtov ukrepov na drugi strani. Prek celovitega postopka pridobitve znaka Slovenia Green, bomo deležni natančnega vpogleda v trajnost naše destinacije z mednarodno primerljivo oceno ter naborom ukrepov izboljšav v prihodnosti. Poleg omenjenega, se bomo s pridobitvijo znaka Slovenia Green Destination ─ kot zelena destinacija na slovenskem, evropskem in globalnem trgu pozicionirali kot okolju in družbi prijazna destinacija.  

Zelena, tj. okoljsko in družbeno odgovorna destinacija ─ seveda ni nekaj, kar predstavlja izključno projekt, zadolžitev ali odgovornost zgolj na ravni turistične organizacije. Slednje je lahko cilj, ki ga dosežemo samo vsi skupaj tj. vsi deležniki destinacije, in sicer v javnem, nevladnem, bodisi zasebnem sektorju seveda ne samo v turizmu, temveč na vseh področjih delovanja. Nenazadnje so v navedenem procesu ključni tudi vsi, ki v destinaciji živijo. Izredno pomembno je namreč, da je destinacija v širšem pomenu ─ najprej prijetna in prijazna za vse, ki tu živimo in delamo. S tem bo posledično takšna tudi za tiste ljudi, ki nas obiščejo.